Obecná pravidla
„Nebude možné se tomu vyhnout. Taková byla podstata hry, a já si na ni nemohl stěžovat, neboť jsem to byl já, kdo pravidla stanovil.“ — Roger Zelazny
Technický základ
- Registrací na akci hráč stvrzuje, že si přečetl pravidla akce, souhlasí s nimi a zavazuje se je po celou dobu své přítomnosti na akci dodržovat.
- Hra je určena hráčům od 18 let.
- Hráči mladší 18 let se mohou účastnit pouze za doprovodu zákonného zástupce.
- Hráči se účastní akce na vlastní zodpovědnost.
- Po celou dobu akce jsou hráči povinni se řídit platnými zákony ČR, normami slušného chování, pravidly akce a pokyny organizátorů.
- Organizátoři mají právo účastníka v případě nerespektování pravidel a pokynů vykázat z akce bez nároku na vrácení registračního poplatku.
- V případě porušení zákonů ČR se účastníci vystavují hrozbě trestního stíhání.
- Během hry je zakázáno požívání alkoholu a dalších návykových látek.
- Přítomnost zvířat ani dětí se nedoporučuje. Jejich povolení závisí na domluvě s organizátory.
- V případě povolení přítomnosti zvířete je nutné, aby jej měl majitel neustále pod kontrolou. Psi se smějí pohybovat pouze na vodítku a bude-li to nutné, tak i s náhubkem. Nesmí dojít k ohrožení účastníků akce. Volně pobíhající či předem nenahlášení psi budou i s majiteli vykázáni z akce.
- V případě ohlášení úrazu (například zvoláním “Rudá STOP!”) jsou hráči povinni zastavit hru a vyčkat, dokud nebude situace vyřešena.
- Stanete-li se svědkem porušení pravidel, nahlaste to orgům.
- Stanete-li se svědkem porušení zákona ČR, máte povinnost to nahlásit Policii ČR, ale budeme rádi, když to nahlásíte i orgům, ať se to nedozvíme od policie.
- Orgové jsou schopni řešit ty problémy, o nichž budou vědět, takže se nebojte jakýkoli problém orgům hlásit.
Tábor, parkování a zázemí
- Na hradě nesmí být kromě pohotovostního zaparkována žádná vozidla. Parkování bude umožněno na louce pod hradem.
- Táboření je možné pouze na organizátory určených místech.
- Je zakázáno rozdělávat oheň mimo hlavní ohniště na hradě a přenosná ohniště na určených místech.
- Během akce bude zajištěn přístup k pitné vodě v barelech. Pokud můžete, přivezte si své nádoby a základní zásobu vody sami, pomůžete nám.
- Na místě budou k dispozici “toiky”. Chápeme, že to zřejmě nemusíme připomínat, ale vykonávání potřeby mimo WC je zakázáno.
- Hra se bude odehrávat v CHKO, takže důsledně dodržujte čistotu, uklízejte po sobě a nic neničte.
- Bude zajištěno herní jídlo. Počítejte s jeho úpravou.
- Neherní jídlo bude k dispozici v hospodě na hradě (převážně párky či klobásy).
Hra, území a herní doba
- Během hry je zakázáno pohybovat se mimo herní plochu. Herní plocha bude označena na mapce a řečena před akcí.
- Organizátoři nenesou odpovědnost za případné úrazy související s pohybem na zakázaných územích.
- Herní doba probíhá nonstop od začátku hry do jejího ukončení.
- Během nočních etap hry je povolen boj pouze zbraněmi schválenými speciálně na noční boj.
- Je vyžadován roleplaying, nikdo však nesmí být nucen hrát to, co se mu příčí. Je-li vám jakákoli situace nepříjemná, máte právo na to své spoluhráče upozornit a ti jsou povinni vaše stanovisko respektovat.
- Po setmění budou na hradě a v jeho blízkém okolí červeným světlem označeny srázy a další potenciálně nebezpečné terénní útvary. Pokud tedy uvidíte červené světlo, pohybujte se v jeho okolí s nejvyšší opatrností.
Herní, neherní, značení a doplnění
- Ve hře se mohou nalézat lokace, které mají u sebe “gamebook”. Narazíte-li na takové lokace, řiďte se tím, co se na jejich popisku dočtete. Části určené například konkrétním dovednostem je povoleno číst pouze těm, kteří touto dovedností vládnou.
- Pokud ve hře narazíte na obálky označené symboly svíčky, sovy nebo klíče a vaše postava nebude vědět, co znamenají, neotvírejte je a nechte je ležet na původním místě a herně je úplně ignorujte – jedná se o určité herní mechaniky. Ti, co je znají, vědí, jak je použít.
- Bylinky může sbírat jen ten, kdo je pozná a ví, jak je utrhnout a jaké části se dotýkat. Kdo bylinkaření nemá, nerozezná je od okolních travin, co rostou v lese. Pokud se někdo, kdo bylinkaření nemá, přesto dostane k bylince (získá ji třeba z bestie), je omámený a má halucinace (ale může ji předat bylinkáři…pokud se tedy ve svém stavu k němu dostane…)
- Veškeré herní předměty, není-li řečeno jinak, smí vzít, mít v držení či přenášet jakákoli postava.
- Postava s rukou na hlavě či záclonkou je neviditelná. (viz část “Neviditelnost…”)
- Neherní předměty budou na vyžádání označeny růžovou stužkou (hráči dostanou při registraci…použít zejména na zavazadla a batohy).
Značení věcí – celkově
- růžová stuha – na batohy a osobní věci značí –NEHERNÍ–
- modrá stuha s kódem – herní předměty k možné identifikaci (nálezy, věci od CP )
- zelená stuha – herní předměty, které nejdou přenášet
- žlutá stuha – pro lovce/sběrače, nora či její blízkost
- fialová stuha – obsahuje magický kov monium
- červená skleněná čočka – surové monium (alchymie)
- stuha stříbrná – obsahuje antimagický kov arinyum
- duhová kulička – surové arinyum (alchymie)
- červené světlo v noci – nepřibližovat se a dávat si pozor, nebezpečná lokalita (sráz z hradeb, hradní příkop, díra atd….)
Organizátorská postava a zlatá šerpa
- Organizátoři během hry vystupují ve většině případů jako jedna konkrétní postava, která je ve hře pro lehké směřování děje a hlavně vaše pobavení. Má svůj medailonek, charakter a záměry jako kterákoli jiná. Interagujte s ní a hrajte si, jako by se jednalo o jakéhokoli jiného hráče. Snažte se omezit neherní diskuse na minimum, a když už, tak někde stranou.
- Uvidíte-li však organizátora, který má na sobě zlatou šerpu, v tu chvíli je někde opravdu jen jako organizátor a řeší potřebné věci. Takto označeni jsou jak organizátoři, tak jakýkoli jiný pomocný personál, pokud zrovna nehraje danou roli.
- Každý organizátor má svou frázi, kterou mu nenásilně povíte, že ho potřebujete v danou chvíli jako organizátora stranou.
Neviditelnost, neviditelná záclonka a mrtví
- Pro neviditelnost (jsem tu, ale nevidíte mě, pokud proti tomu nemáte například dovednost) jsou ve hře vyhrazeny dvě možnosti. Jednou z nich je klasická ruka na hlavě, druhou možností je tzv. neviditelná záclonka: bílý závoj/záclonka na hlavě.
- Obě tyto verze značí, že postavu nevidíte, ovšem stále se tam daná postava nachází, je slyšet, cítit a může interagovat dle svých pravidel.
- Obě ruce za hlavou značí naopak postavu (spíše mrtvolu), která se pouze přesouvá, v danou chvíli neexistuje.
Závěrem
Naším cílem je, aby si hru všichni užili a nedošlo ke zbytečným nepříjemným situacím, které by někomu zkazily zážitek. Hrajte si a bavte se.
Za vaši účast ve hře a za dodržování jejích pravidel vám děkujeme.
Váš orgteam